Acelity – Personvernerklæring – EØS (Island og Norge)

Alt tag

 
Gjeldende versjon: 02. mars 2021

Denne erklæringen inneholder informasjon om:

1. Omfang
2. Formål
3. Personopplysninger og/eller sensitive personlige data vi samler inn
4. Hvordan vi bruker personopplysninger / sensitive personlige data og hvordan vi rettferdiggjør dette
5. Personopplysninger eller sensitive personlige data vi deler
6. Hvordan vi oppbevarer og beskytter personopplysninger
7. Internasjonale dataoverføringer
8. Dine rettigheter og valg
9. Oppbevaringsperioder
10. Oppdateringer av denne EØS-personvernerklæringen
11. Hvordan du kan kontakte oss
12. For mer informasjon
13. Brudd

1. Omfang

I denne personvernerklæringen for det europeiske økonomiske området (EØS), betyr «KCI» KCI L.P., Inc. og deres datterselskaper, spesifikt KCI-konsernet.
Omfanget til denne EØS-personvernerklæringen dekker alle KCI-operasjoner som er basert i Island og Norge. De respektive selskapene som er ansvarlige for personopplysninger i Island og Norge er oppført i Vedlegg A nedenfor.

Hvis du befinner deg i et land eller område som ikke er oppført i Vedlegg A (som for eksempel et EU-land hvor vår separate EU-personvernerklæring gjelder), kan du lese den personvernerklæringen som gjelder for ditt land eller område. Våre personvernerklæringer for forskjellige land og områder er tilgjengelige her.

2. Formål

Personvernet våre kunder, forhandlere og leverandører, og pasienter som bruker våre produkter eller tjenester, samt besøkende til nettstedene våre er viktig for oss og vi er forpliktet til å beskytte og opprettholde personvernet ditt.

Denne EØS-personvernerklæringen forklarer hvordan KCIbehandler personopplysningene og/eller de sensitive personlige dataene dine og, spesielt, detaljer om hvordan vi samle inn, lagrer, bruker, behandler, overfører eller oppgir, og gir det tilgang til, endrer, sletter eller begrenser behandlingen av personopplysningene og/eller de sensitive personlige dataene dine. Denne EØS-personvernerklæringen gjelder personopplysningene og/eller sensitive personlige dataene dine uansett hvordan vi samler dem inn, for eksempel, enten om de samles inn gjennom nettstedene våre, når du tar kontakt med kundestøtten vår, når du sender en jobbsøknad til KCI, når du bruker ett av produktene eller tjenestene våre eller når du utfører tjenester for eller leverer produkter til KCI.

I forbindelse med denne EØS-personvernerklæringen er «personopplysninger» enhver informasjon om en identifisert eller identifiserbar levende enkeltperson. Personopplysninger som avslører en enkeltpersons rase eller etniske opprinnelse, politiske meninger, religiøse eller filosofiske tro, fagforeningsmedlemskap og behandlingen av genetiske data, biometriske data for det formål å foreta en unik identifikasjon av en naturlig person, data som omhandler helse eller data som omhandler en enkeltpersons sexliv eller legning, refereres til i denne EØS-personvernerklæringen som «sensitive personlige data».

3. Personopplysninger og/eller sensitive opplysninger vi samler inn

Datatypen vi samler inn fra deg vil være avhengig av hva slags interaksjon du har med oss:

  • Fra kundene og leverandørene våre:

Når du er en kunde eller leverandører, kan vi samle inn følgende typer av personopplysninger i forbindelse med vår interaksjon med deg: fullt navn, navn på arbeidsgiver, arbeidskontaktdetaljer (inkludert adresse, telefonnummer, faksnummer og e-postadresse), kontonummer, finansiell informasjon (inkludert kortnummer, kortutløpsdato, bankdetaljer og MVA-nummer), kredittkontrollinformasjon, logo, bilder, biografier og CV-er for undervisningsprogrammer, kontaktdetaljer (inkludert start- og sluttdato for produktutleie), forsikringsinformasjon og bestillings- og leveranseinformasjon (som forsendelseslokasjoner),

  • Fra pasienter som bruker våre produkter og tjenester:

Når du er en pasient som bruker produktene eller tjenestene våre kan vi samle inn følgende personopplysninger eller sensitive personlige data om deg: navnet ditt, fødselsdato, dødsdato, kjønn, adresse, telefonnummer, personnummer, skadedetaljer (inkludert beskrivelser, mål og bilder), annen helserelatert informasjon, terapiinformasjon (inkludert terapidato, reseptinformasjon og diagnose), og helseforsikringsdetaljer,

  • Fra jobbsøkere:

Når du søker på en jobb hos KCI kan vi samle inn følgende personopplysninger: fullt navn, kontaktdetaljer (dvs. adresse, telefonnummer og e-postadresse osv.), fødselsdato, detaljer om førerkort, passdetaljer, arbeidstillatelse hvis aktuelt, ansettelseshistorikk og detaljer om utdannelse, navn og kontaktdetaljer til referanser, detaljer om nærmeste pårørende (ved nødstilfeller), bankdetaljer, skattekode, tidligere ansettelse ved KCI-avdelinger. Informasjon som ikke er relevant for søknaden blir ikke samlet inn og

  • Fra besøkende til våre nettsteder:

I tillegg til opplysningene som du aktivt oppgir til oss gjennom nettstedene våre (for eksempel ved å fullføre nettskjemaer eller be oss om å huske preferansene dine), kan vi samle inn visse personopplysninger ved hjelp av automatiserte metoder som for eksempel informasjonskapsler, internettagger, nettvarder og liknende metoder for datainnsamling når du besøker nettstedene våre.

En "informasjonskapsel" er en informasjonsfil som legges inn på din enhet når du besøker et nettsted. Informasjonskapsler og lignende teknologier kan øke din brukeropplevelse ved å lagre dine innstillinger, tilpasse din internettopplevelse, holde varer i handlekurven din, og noen ganger tilby deg reklame som er skreddersydd for dine interesser.

Mer informasjon

KCI's nettsteder bruker "øktinformasjonskapsler." En øktinformasjonskapsel identifiserer ikke deg personlig og den utløper etter du har lukket nettleseren. Vil legger for eksempel inn en øktinformasjonskapsel for å merke av hvilke sider du har sett på når du har brukt en KCI produktkatalog. Vi kan bruke denne informasjonen til å anbefale deg andre produkter som kan være av interesse.

KCI's nettsteder bruker også "permanente informasjonskapsler." Disse løper ikke ut når du lukker nettleseren. Permanente informasjonskapsler blir værende på din datamaskin til du sletter dem, eller de utløper. Ved å tildele din datamaskin en unik identifikator kan vi opprette en database med dine tidligere valg og innstillinger som kan bli levert oss automatisk, noe som sparer deg for tid og krefter ved fremtidige besøk. Etter at du for eksempel har foretatt et kjøp, hvis du bestemmer deg for å kjøpe mer, kan din leveringsadresse ha blitt lagret og trenger bare å bli bekreftet.

Enkelte land krever at du gir ditt samtykke i bruken av informasjonskapsler når du besøker KCI's nettsteder. Hvis du besøker et KCI-nettsted for et av disse landene, vil du bli presentert med informasjon om alternativene dine, inkludert muligheten til å godta eller avvise bestemte kategorier av informasjonskapsler. Du vil kunne endre disse innstillingene ved senere besøk. Vær oppmerksom på at du ikke vil kunne velge å motta bestemte informasjonskapsler som er strengt nødvendige for levering av en tjeneste som er forespurt av deg.

Under besøk på et KCI-nettsted i ett av de landene kan du når som helst klikke på "Innstillinger for informasjonskapsler" nederst på hver side som gir deg tilgang til informasjon om informasjonskapsler og lar deg endre dine innstillinger.

Selv om du ikke behøver å akseptere informasjonskapsler når du besøker et KCI-nettsted, kan det hende du ikke er i stand til å benytte alle funksjonene på nettstedet hvis du avviser enkelte informasjonskapsler.

I tillegg kan din nettleser tillate at du justerer innstillingene til å tillate eller avvise informasjonskapsler, eller til å varsle deg når en informasjonskapsel legges inn på din datamaskin.

Analyser og annonsering. KCI bruker tredjeparts analysetjenester for å bedre forstå hvordan KCI-nettsteder og apper brukes av brukere, inkludert tjenester levert av Google og Adobe. Bruk følgende koblinger for mer informasjon om hvordan Google og Adobe samler inn og bruker data når du besøker partneres nettsteder eller apper:

www.google.com/policies/privacy/partners/

www.adobe.com/privacy/marketing-cloud.html

KCI bruker også tredjeparts annonseringstjenester for å levere annonser for KCI-produkter eller -tjenester som kan være av interesse for deg når du besøker nettsteder eller andre elektroniske tjenester.

KCI tillater utvalgte tredjeparter, inkludert disse analysene og annonseringstjenestene, å plassere informasjonskapsler på våre nettsider. Disse tredjepartene kan samle inn informasjon om dine onlineaktiviteter over tid og på tvers av tredjeparters nettsteder.

Disse tredjepartene kan være medlemmer av bransjens selvregulerende grupper som Network Advertising Initiative (NAI), Digital Advertising Alliance (DAA) og European Digital Advertising Alliance (eDAA). Nettstedene for disse gruppene gir mer informasjon om interessebasert nettbasert annonsering og hvordan du velger å motta interessebaserte nettbaserte annonser fra deltakende selskaper.

"Do Not Track"-nettleserinnstillinger (Ikke spor). Enkelte nettlesere kan sende signaler til "Do Not Track" (Ikke spor) ("DNT") til nettstedene du besøker. Fordi det ikke er generell enighet om hvordan man tolker DNT-signaler, tar KCI ikke noen handling overfor disse.

Generelt sett kan vil samle inn de ovennevnte personopplysningene eller sensitive personlige dataene fra enkeltpersoner når de:

  • tar kontakt med oss på telefon, e-post eller gjennom nettstedet,
  • administrerer eller endrer kontoene deres,
  • abonnerer på eller mottar nyhetsbrevet vårt eller kampanjematerialer eller registrerer seg for en postliste, og/eller
  • deltar i spørreundersøkelser eller konkurranser og andre salgsfremmende aktiviteter.

Videre kan vi samle inn personopplysninger på flere forskjellige måter avhengig av hva slags interaksjon du har med oss:

  • Fra kundene våre når de:

- forespør å levere og/eller levering av våre produkter eller tjenester,

- forespør et tilbud på våre produkter eller tjenester,

- arrangerer betaling for bruk av våre produkter eller tjenester,

- registrerer seg for og/eller deltar på et av våre undervisnings- eller opplæringsprogrammer, eller

- sender inn en søknad om stipend for undervisning eller forskning.

  • Fra våre forhandlere eller leverandører, når de inngår en kontrakt for leveranse av produkter eller tjenester til oss, i tillegg til under utførelsen av en slik kontrakt.
  • Fra pasienter som bruker våre produkter og tjenester, vi kan samle inn personopplysninger eller sensitiver personlige data i løpet av den kliniske behandlingsprosessen direkte fra pasienten ved bruk av våre produkter og tjenester, og også fra deres behandlende lege, klinikk, sykehus, helsepleieleverandører, behørig autoriserte representanter og leverandører av helseforsikringer.
  • Fra jobbsøkere når de søker på en jobb hos KCI via post eller på andre måter, i tillegg til rekrutteringsagenter som vi har iverksatt og fra referanser som har blitt oppgitt av jobbsøkere for å støtte deres jobbsøknad (når aktuelt blir det bedt om tillatelse fra søkeren før vi tar kontakt med tidligere arbeidsgivere).
  • Fra besøkende til våre nettsteder, når de besøker og benytter våre nettsteder og andre nettsider som vi eier og administrerer.

Fra tid til annen kan du være i stand til å besøke nettstedene våre eller forholde deg til oss anonymt eller med en pseudonym. Vær allikevel oppmerksom på at hvis du ikke gir oss visse personopplysninger som vi trenger, kan vi ikke levere de produktene eller tjenestene du trenger.

4. Hvordan vi bruker personopplysninger / sensitive personlige data og hvordan vi rettferdiggjør det

  • Vi behandler personopplysninger når det er nødvendig i forbindelse med legitime interesser for oss og/eller en tredjepartspartner, bortsett fra når en slik interesse overstyres av interessene eller de grunnleggende rettighetene og frihetene til enkeltpersoner, som følgende:

1. Innsamling og analysering av produktytelse, tjeneste og pålitelighetsdata,
2. Organisering av utdannelses- og opplæringsarrangementer for helsepersonell i forbindelse med bruken av produktene våre,
3. Utførelse av markedsundersøkelse og produktutvikling,
4. Vurdering og behandling av søknader om stipender for utdannelse og forskning,
5. Opplæring av våre ansatte, og
6. Utførelse av våre interne forretnings- og administrasjonsprosesser, for eksempel regnskapsføring, revisjon og administrasjon av mesterdata.

  • Vi behandler også personopplysninger når det er nødvendig for å overholde våre forpliktelser under lokal nasjonal gjeldene lover, inkludert vår lovfestede og finansielle rapportering, rapportering av utilsiktede hendelser og skatteforpliktelser.
  • I tillegg behandler vi personopplysninger når det er nødvendig for utførselen av en kontrakt som enkeltpersonen er en del av eller for å kunne foreta tiltak i henhold til forespørselen til enkeltpersonen før kontraktinngåelse, som følgende:

1. Tjenesteleveranse og ordrefullføring, for eksempel levere produktene våre til sykehus for bruk med pasienter og arranger for henting og leveranse av våre produkter til pasienter i deres hjem,
2. Samarbeide med behandlende leger, spesialister, sykehus og helsepleieleverandører i forbindelse med leveransen av produktene eller tjenestene våre til pasienter og deres pågående behandling ved hjelp av produktene eller tjenestene våre,
3. Samarbeide med leverandører av privat helseforsikring,
4. Tilretteleggelse og administrasjon av behandlingen av pasienter ved hjelp av våre medisinske terapiprodukter i deres hjem,
5. Fakturering, kontobehandling og utførelse av inkassofunksjoner,
6. Samle inn og behandle betalinger, inkludert behandling av kredittkortbetalinger,
7. Utføre kredittkontroller,
8. Levere kunde- og/eller teknisk støtte og andre kundebehandlingsfunksjoner (for eksempel tilrettelegge for tilpasning, aktivering, vedlikehold og administrasjon av en pasients bruk av produktene våre),
9. Behandle forespørsler eller klager og løse tvister, og
10. Engasjere og samarbeide med foredragsholdere og konsulenter for medisinske undervisningsprogrammer.

  • Til sist behandler vi personopplysninger når enkeltpersonen har gitt (uttrykkelig) samtykke for behandlingen av hans eller hennes personopplysninger for ett eller flere spesifikke formål. Dette er tilfellet for følgende formål:

1. Markedsføring av produktene eller tjenestene våre gjennom post, eller når du har gitt oss samtykke til dette, over på telefon, e-post, tekstmelding eller andre etablerte elektroniske metoder,
2. Alle andre formål som vi har informert deg om når datainnsamlingen foretas.

I tillegg til formålene oppført ovenfor, kan vi bruke personopplysninger og/eller sensitive personlige data som er innsamlet fra deg når du besøker våre nettsteder til å:

  • levere bedre nettstedstjenester og tilpasse nettstedet basert på dine preferanser og interesser,
  • opprette statistikker og analysere trender om bruken av nettstedene våre,
  • utføre markedsundersøkelse,
  • opprette rapporter for intern bruk for å utvikle programmer, produkter, tjenester og innhold, og
  • levere samlede «trafikkstatistikker» og «responsrater» til tredjeparter.

KCI begrenser behandlingen av dine personopplysninger og/eller sensitive personlige data til det som er helt nødvendig for det formålet de er innsamlet.

5. Personopplysninger eller sensitive personlige data vi deler

KCI deler personopplysninger eller sensitive personlige data med følgende tredjeparter under særlige forhold:

  • til andre medlemmer av KCI-konsernet (inkludert de som kan befinne seg utenfor EØS eller Sveits) på et behovsbasert grunnlag for å utføre globale forretningsaktiviteter,
  • til tredjepartspartnere som vi engasjerer for å hjelper oss med å drive vår forretning – som for eksempel budtjenester og andre leveranseselskaper for å arranger levering/henting av produktene våre, leverandører av lønningstjenester, inkassobyråer og andre parter som hjelper med inkassofunksjoner, eksterne partnere som støtter leveransen av våre utdannelsesaktivteter/sertifiseringer,
  • til våre profesjonelle rådgivere, inkludert advokater, regnskapsførere, skatterådgivere og revisorer,
  • til rettshåndhevende autoriteter og/eller tilsynsorganer, domstoler eller andre tredjeparter som ellers er underlagt eller autorisert i henhold til loven og/eller for å løse klager eller tvister både internt og eksternt eller for å overholde enhver undersøkelse av én av disse organene,
  • hvis vår virksomhet blir solgt, omstrukturert eller integrert med en annen selskapsgruppe, til den nye eieren, for bruk på samme måte som angitt i denne EØS-personvernerklæringen og,
  • enhver annen person for alle andre formål som vi har informert deg om når datainnsamlingen foretas.

Visse personopplysninger til pasienter som bruker produktene eller tjenestene våre vil også bli delt med deres behandlende leger, spesialister, sykehusansatte, tredjepart helsepleieleverandører, helsepleiere, behørig autoriserte representanter og leverandører av private helseforsikringer.

Før KCI deler noen personopplysninger og/eller sensitive personlige data til en tredjepart, vil vi foreta rimelige trinn for å sikre at tredjepartspartnere vil tilstrekkelig beskytte slike opplysninger på en måte som er i samsvar med denne EØS-personvernerklæringen. Videre, når KCI er avhengige av en tredjepart for alle eller enhver del av behandlingen av dine personopplysninger og/eller sensitive personlige data, vil de ta rimelige forholdsregler for å sire at slike tredjeparter har implementert rimelige tekniske og organisasjonsmessige tiltak for å sikre at personopplysninger blir beskyttet mot utilsiktet eller ulovlig ødeleggelse eller utilsiktet tap, endring, uautorisert deling eller tilgang og mot alle andre ulovlige former for behandling.

Alle tredjepartspartnere til KCI er påkrevd til å begrense deres bruk av denne informasjonen til det formålet den ble gitt. Når dette kreves av lokale nasjonale lover, vil KCI innhente samtykke før de deler opplysninger med tredjeparter, inkludert den samme gruppen av selskaper.

6. Hvordan vi oppbevarer og beskytter personopplysninger

Sikkerheten til dine personopplysninger og/eller sensitive personlige data blir gitt høy prioritet. Vi har implementert egnede tekniske og organisasjonsmessige tiltak for å sikre et sikkerhetsnviå som er tilrettelagt risikoen, inkludert både fysiske og elektroniske sikkerhetstiltak, inkludert:

Utførelse av konsekvensutredninger for datasikkerhet når behandling kan føre til høy risiko for rettighetene og frihetene til enkeltpersoner,

  • Pseudonymisering og kryptering av personopplysninger, spesielt ved overføring av sensitive data,
  • Egenskapen til å sikre pågående konfidensialitet, integritet, tilgjengelighet og motstandsdyktighet ved behandling av systemer og tjenester, som for eksempel ved informasjonslagring på sikrede nettverk som er i samsvar med industristandarder, som bare er tilgjengelige for de ansatte som har spesielle rettigheter til slike systemer,
  • Egenskaper til å gjenopprette tilgjengeligheten og tilgang til personopplysninger i god tid hvis det skulle oppstå et fysisk eller teknisk problem,
  • En prosess for regelmessig testing, vurdering og evaluering av effektiviteten til tekniske og organisasjonsmessige tiltak for å sikre sikkerheten,
  • Bruken av passord, låst oppbevaring, skap ved driftede fasiliteter og sikrede oppbevaringsrom.
     

Alle elektroniske data, fysiske dokumenter, skjemaer og andre personopplysninger som oppbevares blir oppbevart sikkert og, når de ikke lenger er nødvendige, makulert og/eller avhendet på andre måter, med mindre annet kreves av lokale nasjonale lover.

7. Internasjonale dataoverføringer

Vi kan overføre dine personopplysninger og/eller sensitive personlige data til mottakere utenfor EØS eller Sveits, for eksempel når vi lagrer opplysningene dine på servere som befinner seg ved hovedkvarterene våre i USA. I alle tilfeller skal KCI ta alle nødvendige forholdsregler for å påse at alle personopplysninger og/eller sensitive personlige data som overføres til mottakerland utenfor EØS eller Sveits får et tilstrekkelig beskyttelsesnivå som påkrevd av databeskyttelseslovene i EØS og Sveits. KCI har implementert de nødvendige internasjonale dataoverføringsavtalene basert på de standard kontraktsbetingelsene til EU.

8. Dine rettigheter og valg

Når det gjelder dine sensitive personlige data vil vi be om ditt uttrykkelige samtykke når dette kreves av lokale nasjonale lover.

Hvis du gir oss personopplysninger og/eller sensitive personlige data til andre enkeltpersoner, for eksempel en lege som leverer helse- eller terapiinformasjon fra enkeltpersoner, samtykker du at du har informert de gjeldende enkeltpersonene og/eller deres juridiske representant om delingen av deres opplysninger til oss og har fått deres samtykke for en slik deling. Du kan tilbakekalle ethvert samtykke du tidligere har gitt oss.

Du kan be om tilgang til personopplysningene og/eller de sensitive personlige dataene vi har om deg eller forespørre at vi korrigerer, endrer eller begrenser behandlingen. Du har også rett til å rette eller slette, underlagt kravene til opptaksbevaring. Du kan også ha rett til dataportabilitet, rett til å ikke være underlagt automatisk beslutningstaking som produserer juridiske effekter som profilering i tillegg til klagerett til databeskyttelsesmyndigheter.

Du kan også motsette deg behandlingen av personopplysningene dine for direkte markedsføringsformål eller motsette deg til enhver tid av legitime grunner behandlingen av personopplysningene dine eller sensitive personlige data, og vil overholde preferansene dine i fremtiden. For å utøve disse rettighetene kan du send en e-post til Privacy_EU@mmm.com.

Hvis du er en helsepleiearbeider kommer vi til å bruke personopplysningene dine for markedsføringsformål av våre medisinske produkter eller tjenester eller for å informere deg om nye produkter, kampanjer eller arrangementer, inkludert opplæringsøkter som vi mener kan være av interesse for deg. Vi vil innhente ditt samtykke til deltakelse for bruken av personopplysninger for markedsføringsformål, når dette er påkrevd av lokale nasjonale lover. I et hvert tilfelle kan du alltid avmelde deg hvis du ikke lenger ønsker å motta markedsføringskommunikasjon fra oss ved å:

  • skrive til oss ved å bruke kontaktdetaljene vi har angitt i markeksføringskommunikasjonen (eller ellers angitt i Vedlegg A) og informere soss om at du ikke lenger ønsker å motta dette markedsføringsmaterialet,
  • i forbindelse med enhver direkte markedsførings-e-post, kan du klikke på «avmeld»-koblingen på bunnen av hver e-post, eller
  • informere din faste KCI-representant.

Vi vil forta alle rimelige trinn for å sikre at personopplysninger og/eller sensitive personlige data som vi oppbevarer om deg er nøyaktige, fullstendige og oppdaterte. For å sikre at vi har de mest oppdaterte personopplysninger kan du ta kontakt med oss ved å skrive til oss på kontaktdetaljene i Vedlegg A eller sende oss en e-post på Privacy_EU@mmm.com. når opplysningene dine endres.

9. Oppbevaringsperioder

Vi vil oppbevare personopplysningene dine i den tidsperioden som er nødvendig for å fullføre formålene som er beskrevet i denne personvernerklæringen, med mindre en lengre oppbevaringsperiode er påkrevd av loven. I tillegg, avhengig av forholdene i hvert tilfelle, kan personopplysninger bli oppbevart frem til tidsbegrensingen for når juridiske krav kan bli rettet mot oss.

10. Oppdateringer av denne EØS-personvernerklæringen

KCI evaluerer deres EØS-personvernerklæring fra til annen og forbeholder rettigheten til å endre EØS-personvernerklæringen når som helst og uten forvarsel. Vi vil publisere endringer til denne EØS-personvernerklæringen på nettstedene våre. Ved å fortsette bruken av våre produkter, tjenester eller nettsteder, eller ved å fortsette med å gi oss dine personopplysninger eller sensitive personlige data etter at den oppdaterte EØS-personvernerklæringen har blitt publisert på våre nettsteder, bekrefter du at du samtykker disse endringene.

11. Hvordan du kan kontakte oss

Hvis du har spørsmål eller klager knyttet til et brudd på personvernet ditt eller har spørsmål om måten vi behandler dine personopplysninger eller sensitive personlige data, kan du ta kontakt med oss ved å sende en e-post til hvilket som helst av selskapene i KCI-gruppen som er oppført i Vedlegg A på Privacy_EU@mmm.com.

12. For ytterligere informasjon

For ytterligere informasjon om denne EØS-personvernerklæringen kan du ta kontakt med samsvars- eller IT-avdelingen eller se «Relaterte ressurser» som finnes i toppteksten til dette dokumentet.

13. Brudd

Samsvar med denne EØS-personvernerklæringen for KCI-representanter er påkrevd. Overhold av denne EØS-personvernerklæringen er et kontinuerlig krav for enhver ansatt ved KCI og et kontinuerlig krav for å opprettholde et profesjonelt forhold med KCI for enhver KCI-entreprenør. Brudd på denne EØS-personvernerklæringen kan føre til disiplinære tiltak som kan lede til og inkludere terminering av ansettelse eller andre engasjement. KCI-personell som er usikre på om en aktivitet er tillatt under denne EØS-personvernerklæringen skal rådføre seg med deres leder eller en representant fra samsvarsavdelingen. En ansatt som observerer eller mistenker et brudd på denne EØS-personvernerklæringen skal rapportere dette så snart som mulig. KCI forbyr represalier mot enkeltpersoner som rapporterer samsvarsbrudd.

 

VEDLEGG A – Kontaktinformasjon for KCI-avdelinger

I forbindelse med denne EØS-personvernerklæringen finner du nedenfor landsspesifikke kontaktdetaljer for KCI-avdelinger.

Land

Ansvarlig KCI-avdeling

Adresse

Island

KCI Europe Holding B.V.

Papendorpseweg 95

Utrecht, Nederland 3528 BJ

Norge

KCI Medical AS

c/o Visma Services Norge AS
Postboks 342 Sentrum
Oslo, Norge, NO- 0101